Dit barns opstart hos os

Her kan du læse hvordan dit barns opstart i vuggestue vil foregå:

Man kontakter Børnestien og får af vide hvilken stue ens barn skal gå på. Der er tre vuggestuegrupper og tre børnehavegrupper.

Man kan ringe til vuggestuegrupperne på: Grønærtestuen: 7232 4691. Spirerstuen: 7232 4692. Rødbedestuen 7232 4394.

Man kan ringe til børnehavegrupperne på: Blåbærstuen: 7232 4693. Slangestuen: 7232 4695. Svanestuen 7232 4696.

Man kan kontakte Børnestiens leder, Maria på 7232 4323.

Vi oplever, at det kan være meget forskelligt hvad det enkelte barn/familie har brug for ved en indkøring. Nogle familier har god tid til indkøring, andre har kortere tid. Nogle børn er mere følsomme ved opstart og andre har ikke den store påvirkning af det. Derfor er kontakten mellem Børnestien og forældre vigtig samt en god indkøring tilpasset barnets behov, mest optimalt.

Som udgangspunkt kan en indkøring se således ud:

1. dag ankommer barnet med én forælder - barnet må gerne være frisk og veludhvilet. Man bliver med sit barn en times tid i institutionen, her kan man tale med personalet, barnet får leget lidt med legetøj, i sandkassen osv. Begge får set institutionen. Efter en times tid går man hjem.

2. dag. I ankommer igen, forælderen er på stuen lidt tid med barnet, efter lidt tid kan man gå ud i 10-20 minutters tid (aftal med stuen). Som oftest er man samlet en time i Børenstien.

3. dag, laver man en vurdering af de forrige dage med personalet. Da nogle børn er klar til at forælderen går en times tid, at barnet er med til frokost eller lignende.

4. dag - ligner dag 3. Tal med personalet om hvad der giver mening for barnet.

5. dag - ligner de to forgående dage, evt. kan barnet sove til middag. Tal med personalet.